5 sposobów na poprawę umiejętności komunikacyjnych w miejscu pracy
Każdego dnia pojawiają się okazje do nauki i doskonalenia. Trzeba tylko być na nie uważnym i otwartym na to, co mogą wnieść do naszego życia. Jeśli chodzi o czas, który spędzasz przy biurku, ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej jest dążenie do poprawy i rozwoju.
Mamy tendencję do skupiania się na umiejętnościach technicznych, konkretnych umiejętnościach wymaganych do wykonywania pracy, ale co z umiejętnościami komunikacyjnymi. Czy przywiązujesz do nich dużą wagę?
Jeśli nie, to czas zacząć zdawać sobie sprawę, jak ważna jest umiejętność konwersacji i słuchania.
Zapoznaj się z tą infografiką, która zawiera kilka dogłębnych wskazówek na temat tego, jak poprawić swoje umiejętności komunikacyjne w ogóle, zanim porozmawiamy o pięciu bardzo przydatnych go-to's w szczególności.
Źródło - https://designtaxi.com/news/387890/Infographic-22-Techniques-That-Will-Improve-Your-Communication-Skills/
Istnieje kilka bardzo przydatnych wskazówek tam, ale teraz porozmawiajmy o pięciu bardzo actionable punktów w szczególności, że można rozpocząć z dzisiaj.
Naucz się słuchać więcej
Słuchanie jest ogromną częścią komunikacji. Słuchając więcej, lepiej rozumiesz znaczenie, możesz zyskać więcej z tego, co mówi dana osoba, a druga osoba również czuje się bardziej zdolna do otwarcia się na ciebie, po prostu dlatego, że wie, że bierzesz wszystko na pokładzie.
Spróbuj zmienić swoje podejście w zależności od osoby
Wszyscy mamy różne style komunikacji w miejscu pracy, a także poza nim. Jeśli jesteś sztywny i trzymasz się swojego stylu przez cały czas, nieumyślnie zrazisz do siebie wiele osób. Jeśli jednak zmienisz swój styl w zależności od osoby, z którą się komunikujesz, uzyskasz o wiele więcej z każdej wymiany zdań.
Naucz się czytać mowę ciała
Nigdy nie lekceważ potęgi języka ciała! Słowa danej osoby mówią ci tylko tyle, a pomijając to, co mówi ci jej ciało, całkowicie tracisz prawdziwe znaczenie. Nauka uważnego odczytywania mowy ciała gwarantuje również, że inni ludzie nie zrozumieją źle Twoich intencji lub słów.
Używaj mniej słów
Czy tłumacząc coś, używasz zbyt wielu słów, niż jest to konieczne, zwiększając tym samym szanse na niezrozumienie przez drugą osobę? Wiele osób popełnia ten błąd, ale używając mniej słów, szybciej dojdziesz do sedna sprawy. Spróbuj!
Obserwuj i ucz się
Wybierz kogoś, kto świetnie się komunikuje i obserwuj go w poszukiwaniu wskazówek. Nie musi to być publiczny mówca, może to być po prostu ktoś, kto jest bardzo dobry w uzyskiwaniu ich punktu dokładnie. Spójrz na to, co robią, obserwuj ich język ciała i jak reagują na drugą osobę. Obserwowanie i uczenie się to świetny sposób na poprawienie swoich umiejętności komunikacyjnych w ogóle.
Zawsze się z kimś komunikujemy. Niezależnie od tego, czy jest to tekst, e-mail, rozmowa wideo, rozmowa w cztery oczy czy coś zupełnie innego, interakcja z innymi jest nieodłączną częścią bycia człowiekiem. Jednak w szczególności w miejscu pracy umiejętność bycia dokładnym, zwięzłym i bycia w stanie zrozumieć innych ludzi w ten sam sposób jest kluczowa.